Zoals je reeds weet is een beursdeelname een geweldige manier om leads te genereren en klanten ter werven. Maar... dit gaat niet vanzelf!
Om het beste uit je beursdeelname te halen, is het belangrijk om het volledige proces in kaart te brengen: van ontwerp tot evaluatie & follow-up.
De enige manier om dit goed te regelen, is het uitwerken van een goed en doordacht 'beursplan'.
Dit beursplan moet de basis vormen van een vlotte en vlekkeloze beursdeelname. Vanaf de voorbereiding tot en met de opvolging wordt hierin aangegeven welke acties moeten worden ondernomen en door wie.
Start hiermee tijdig, want bij een beurs van enige omvang moet je al snel rekenen op zo'n 6 tot 10 maanden voorbereidingstijd.
Hieronder geven we je een korte weergave van het plan, zodat je zelf alvast aan de slag kunt gaan. Een goed beursplan bevat minstens de volgende onderdelen :
A. Voorbereiding
- Doelstellingen beursdeelname
- Doelgroep
- Samenstelling projectgroep/- verantwoordelijke
- Selectie standbemanning
- Communicatiemiddelen & PR
- Planning & taakverdeling
- Concept onderscheidende beursstand
- Budgettering
- Briefing Travelexpo
- Checklists
- Briefing standbemanning
- Draaiboek beursdagen
- Evaluatie beursdeelname
- Follow-up
Beurstip : Bezoek zelf eerst een beurs om deze naar waarde te kunnen schatten. Een beursbezoek is daarom de eerste stap in de voorbereiding van jouw beursdeelmame.
Het Travelexpo_Team
Jouw garantie voor een geslaagde en zorgeloze beursdeelname!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten